Ważny komunikat dla firm, które otrzymały subwencję w ramach Tarczy PFR
Poniżej raz jeszcze publikujemy Komunikat dot. weryfikacji dokumentów potwierdzających umocowanie beneficjentów w ramach Tarczy PFR, uzupełniony o dodatkowy kanał dostarczania dokumentów – przez system bankowości elektronicznej eBankNet. Do komunikatu dołączamy również Instrukcję dokonania umocowania w bankowości elektronicznej dla Klientów, którzy wybiorą ten kanał do złożenia dokumentów.
Szanowni Klienci – beneficjenci subwencji w ramach Tarczy Finansowej PFR
Uprzejmie przypominamy, że Przedsiębiorcy, którzy zawarli Umowę Subwencji Finansowej w ramach Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju zobowiązani są do przedstawienia w terminie do 31 grudnia 2020 r., w celu weryfikacji przez Bank, dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę, była uprawniona do reprezentowania Przedsiębiorcy.
W przypadku, gdy Umowa została podpisana przez osobę umocowaną, w zależności od formy prawnej prowadzonej działalności, dokumentami potwierdzającymi są:
- informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu/pełnemu z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) lub
- wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
Natomiast w sytuacji, gdy Umowę podpisała osoba inna niż umocowana według Krajowego Rejestru Sądowego lub CEIDG lub firma posiada reprezentację wieloosobową, wymagane jest przedłożenie Pełnomocnictwa lub Oświadczenia.
W/w dokumenty, tj. Pełnomocnictwo albo Oświadczenie, należy opatrzyć podpisem kwalifikowanym elektronicznym lub poświadczyć podpisy notarialnie.
Należy pamiętać, że:
- Pełnomocnictwo musi być opatrzone datą nie późniejszą niż dzień złożenia wniosku o subwencję.
W przypadku tej samej daty, o ważności pełnomocnictwa decyduje godzina notarialnego poświadczenia podpisów lub złożenia ostatniego z wymaganych podpisów kwalifikowanych. W razie braku wskazania godziny poświadczenia notarialnego pełnomocnictwo udzielone w dacie złożenia wniosku nie będzie mogło być zaakceptowane; - Oświadczenie musi zostać wystawione po dacie złożenia wniosku o subwencję finansową, jeśli wcześniej nie udzielono pełnomocnictwa osobie wnioskującej. Oświadczenie podpisuje osoba lub osoby umocowane według KRS lub CEIDG albo pełnomocnik.
Zarówno Pełnomocnictwo, jak i Oświadczenie należy przedłożyć wraz z aktualnym/pełnym odpisem z KRS lub wydrukiem z CEIDG.
UWAGA BENEFICJENCI, KTÓRZY PROWADZĄ JEDNOOSOBOWĄ DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ I OSOBIŚCIE ZAWARLI UMOWĘ
Dla tych z Państwa, którzy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą i osobiście zawarli Umowę, nasz Bank samodzielnie pobierze z bazy Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) wydruk potwierdzający umocowanie Beneficjenta oraz przedstawi go w bankowości elektronicznej w zakładce Wnioski/Wnioski eximee. W tym przypadku Przedsiębiorcy nie muszą dostarczać do Banku żadnych dokumentów. Wystarczy tylko:
- po zalogowaniu do swojej bankowości elektronicznej, wejść w zakładkę Wnioski/Wnioski eximee
- wybrać podstawowy rachunek bieżący prowadzonej działalności, kliknąć przycisk Dalej i uwierzytelnić,
- Wybrać w menu Tarcza Finansowa PFR dla Mikrofirm i MŚP – Umocowanie, a następnie zapoznać się z przedstawionymi tam dokumentami oraz oświadczeniami i zatwierdzić je w terminie do 31 grudnia 2020 r.
Instrukcja dokonania umocowania w bankowości elektronicznej eBankNet
Dokumenty należy przedstawić w Banku za pośrednictwem jednego z niżej wymienionych kanałów:
W przypadku dokumentacji (Pełnomocnictwo, Oświadczenie) z podpisami notarialnie poświadczonymi należy:
- złożyć dokumenty osobiście w placówce Banku,
- przesłać je pocztą na adres Centrali Banku: Rynek 10, 57-200 Ząbkowice Śląskie