Skip to main content
  • Rodzina 800+

    Rodzina 800+

    ZŁÓŻ WNIOSEK TERAZ - Składanie wniosku rozpoczniesz w zakładcę "Wnioski" - "Wnioski eximee"

    O Programie              

    • Wnioski Rodzina 800+ na okres świadczeniowy są dostępne w systemieBankowosci Internetowej.
    • Dla rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym kryterium dochodowe jest wyższe i nie może przekraczać kwoty 1200 zł netto na osobę.
    • Zasady przyznawania świadczenia oraz jego wypłat w nowym okresie świadczeniowym 2019/2020.
    • Jeśli złożysz kompletny i prawidłowo wypełniony wniosek o świadczenie wychowawcze na nowy okres w terminie do 31 sierpnia, przyznanie świadczenia wychowawczego oraz wypłata przyznanego świadczenia za miesiąc październik nastąpi do 31 października tego roku, a więc zostanie zachowana ciągłość wypłat świadczenia wychowawczego także od pierwszego miesiąca nowego okresu.
    • W przypadku, gdy złożysz wniosek w okresie od 1 września do 30 września, przyznanie świadczenia oraz wypłata przyznanego świadczenia za miesiąc październik i listopad nastąpi nie później niż do 30 listopada.
    • W przypadku, gdy złożysz wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w okresie od 1 października do 31 października, ustalenie oraz wypłata przyznanego świadczenia za miesiąc październik, listopad i grudzień, nastąpi nie później niż do dnia 31 grudnia.
    • Analogiczny mechanizm będzie obowiązywał w kolejnych miesiącach, tj.:
      • w przypadku złożenia kompletnego wniosku w listopadzie, przyznanie świadczenia następuje za miesiące od listopada, a wypłata przyznanego świadczenia nastąpi najpóźniej do dnia 31 stycznia,
      • w przypadku złożenia kompletnego wniosku w grudniu, przyznanie świadczenia następuje za miesiące od grudnia, a wypłata przyznanego świadczenia nastąpi najpóźniej do końca lutego,
      • w przypadku złożenia kompletnego wniosku w styczniu, przyznanie świadczenia następuje za miesiące od stycznia, a wypłata przyznanego świadczenia również nastąpi najpóźniej do końca lutego,

    Wnioski składane od lutego będą podlegać rozpatrzeniu na bieżąco - w przypadku złożenia wniosku na nowy okres świadczeniowy w kolejnych miesiącach, świadczenie będzie przyznawane od miesiąca, w którym złożysz wniosek, a wypłaty przyznanego świadczenia realizowane będą co miesiąc na bieżąco.

    Ważne: Powyższe terminy rozpatrywania wniosków są terminami maksymalnymi. Gmina, która rozpatruje wnioski, uwzględniając liczbę wniosków i możliwości organizacyjne, może rozpatrywać wnioski i wypłacać przyznane świadczenia na bieżąco wcześniej niż w tych maksymalnych, ustawowo określonych terminach.

    • Zwróć szczególną uwagę na adres zamieszkania, który podajesz w swoim wniosku – na jego podstawie wniosek zostanie przekazany do odpowiedniego Organu prowadzącego w Gminie. Uwaga: Adres zamieszkania, nie musi być zgodny z miejscem zameldowania.
    • Wniosek Rodzina 800+ należy składać co roku – wnioski na kolejny okres, na który przyznawane będzie prawo do świadczenia wychowawczego, tj. na okres który rozpocznie się 1 października 2019 r., będą przyjmowane przez Internet już od 1 lipca 2019 r.
    • Rola Banku w Programie Rodzina 800+
      • Bank Spółdzielczy w Ząbkowicach Śląskich umożliwia Ci złożenie Wniosku Rodzina 800+ online w systemie eBankNet w sekcji „Wnioski”. Złożenie wniosku w oddziale lub za pośrednictwem konsultanta Infolinii nie jest możliwe.
      • Wysłany Wniosek Rodzina 800+ możesz pobrać tylko raz, od razu po jego wysłaniu, w ramach tej samej sesji logowania. Potwierdzenie złożenia wniosku jest dostępne do pobrania z menu Rodzina 800+. Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku obsługiwanego przez wybrany Organ prowadzący w gminie, po tym jak wniosek zostanie przekazany do tego Organu. Wniosek oraz załączniki są usuwane z serwerów Banku bezpowrotnie po wysłaniu do systemu informatycznego Emp@tia, za którego pośrednictwem wnioski trafiają do Organu prowadzącego w gminie.

    Opis Programu i Wniosku Rodzina 800+ przygotowany zgodnie z informacjami dostępnymi na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

    Przydatne informacje

    Jak wypełnić wniosek

    Wypełnienie wniosku w systemie eBankNet

    • Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego Rodzina 500+ znajdziesz po zalogowaniu do systemu eBankNet, w menu Wnioski - "Rodzina 500+".
    • Wniosek składasz w swoim imieniu, logując się do systemu eBankNet. Nie masz możliwości złożenia wniosku w imieniu innej osoby.
    • Przed wypełnieniem wniosku zapoznaj się z Informacjami o programie Rodzina 500+ na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
    • Jeżeli do wniosku załączasz wymagane dokumenty, to przygotuj wcześniej ich skany.
    • W przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących wypełnienia wniosku, zapoznaj się z Informacjami o programie Rodzina 500+ na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznejinstrukcjami wypełniania wniosku na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej lub skontaktuj się z Organem prowadzącym w gminie, np. MOPS, który będzie rozpatrywał wniosek i na jego podstawie rozstrzygał, czy przysługuje świadczenie wychowawcze.- Informacje dotyczące statusu prezentowanego w potwierdzeniu wysłania wniosku:
      • „Przetwarzany” - trwa przesyłanie wniosku do systemu Emp@tia.
      • „Dostarczony” – wniosek został przesłany do systemu Emp@tia.
      • „Błąd dostarczenia” – wniosek nie został dostarczony do systemu Emp@tia. Wyślij wniosek jeszcze raz.
    • Informacje dotyczące załączników:
      • Maksymalna liczba załączników: 7 sztuk.
      • Maksymalna wielkość pojedynczego załącznika: 500 KB.
      • Maksymalna łączna wielkość wszystkich załączników: 3,5MB.
      • Nazwy załączników nie mogą zawierać znaków polskich, specjalnych i spacji oraz muszą być unikalne w ramach jednego wniosku.
      • Formaty załączników: PNG, JPG lub PDF.

    Zapraszamy do zapoznania się z przygotowanym przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej informatorem, w którym krok po kroku wyjaśnione jest jak uniknąć błędów przy wypełnianiu wniosku w Programie Rodzina 500 plus.

    Kliknij na obrazek aby przejść do informatora.

    Rodzina 500 plus

    Obsługa wniosków

    WNIOSEK RODZINA 500+ w systemie internetowym eBankNet

    • Rządowy Program „Rodzina 500+” to systemowe wsparcie polskich rodzin - 500 zł na każde dziecko w rodzinie aż do ukończenia 18 roku życia niezależnie od wysokości dochodów
    • Wsparcie dla każdej rodziny, w tym także dla rodziców samotnie wychowujących dzieci
    • Pieniądze wypłacane regularnie, co miesiąc, aż do osiągnięcia przez dziecko 18 roku życia

    Pamiętaj:

    • We Wniosku Rodzina 500+ na nowy okres świadczeniowy poprosimy o załączenie dokumentów tylko w dwóch przypadkach:
      • Jeżeli na wniosku wskazano uzyskiwanie dochodów z działalności opodatkowanych w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych bądź karty podatkowej, poprosimy o skany zaświadczeń z Urzędu Skarbowego o dochodzie z ryczałtu/karty podatkowej dla każdego członka rodziny, który ma taki dochód;
      • Jeżeli na wniosku wskazano kwoty alimentów zapłacone na rzecz osób spoza rodziny, poprosimy o skany dokumentów potwierdzających obowiązek płacenia alimentów tj. tytułu wykonawczego ustalającego alimenty na rzecz osób spoza rodziny (np. skan wyroku alimentacyjnego) oraz przekazów lub przelewów dokumentujących fakt płacenia konkretnych kwot alimentów na rzecz osób spoza rodzin.
    • Jeśli gminy nie ma na liście w systemie eBankNet, złóż Wniosek Rodzina 500+ osobiście w urzędzie miasta/gminy właściwym dla miejsca zamieszkania. Brak gminy na liście w systemie eBankNet oznacza, że gmina ta nie została jeszcze podłączona do Centralnego Systemu Informatycznego Zabezpieczenia Społecznego utworzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. W przypadku pytań dotyczących terminu przyłączenia przypisanego Organu gminy do wspomnianego systemu, prosimy o kontakt osobisty lub telefoniczny z urzędem miasta/gminy.
    • Czas trwania sesji online w systemie eBankNet ze względów bezpieczeństwa jest ograniczony. Jeżeli zostanie przerwane wypełnianie wniosku na czas dłuższy niż 15 minut, nastąpi wylogowanie z systemu eBankNet, a zamiany wprowadzone we wniosku nie zostaną zapisane.
    • Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) zostanie wysłane z systemu Emp@tia na adres e-mail podany we wniosku – zwróć uwagę na jego poprawność.
    • W potwierdzeniu złożenia wniosku zawarte są wszystkie informacje potrzebne do wyjaśnienia ewentualnych pytań lub wątpliwości związanych z obsługą wniosku przez system informatyczny Emp@tia lub wskazany Organ prowadzący w gminie postępowanie w sprawie świadczenia.
    • Po dostarczeniu wszystkich danych do systemu informatycznego Emp@tia Bank bezpowrotnie usuwa wszystkie podane we wniosku informacje. Rola Banku BPS w tym procesie polega na udostępnieniu i wysłaniu wniosku poprzez system eBankNet do Organu prowadzącego w gminie.
    • Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiada informacji dotyczących wniosku obsługiwanego przez wybrany Organ gminy prowadzący postępowanie w sprawie świadczenia wychowawczego Rodzina 500+.

    Emp@tia, system informatyczny dla służb zabezpieczenia społecznego: na wskazany we wniosku adres e-mail otrzymujesz od systemu Emp@tia Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia będące Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO) swojego wniosku

    • Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) jest dla Ciebie potwierdzeniem, że złożony wniosek został prawidłowo przekazany do obsługi przez wybrany Organ prowadzący w gminie.
    • Adres e-mail, z którego zostanie przesłane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) to: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
    • Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) zostanie wysłane na podany adres e-mail w ciągu 24 godzin od wypełnienia i wysłania wniosku w systemie eBankNet.
    • Jeżeli w potwierdzeniu wysłania wniosku udostępnionym przez Bank w systemie eBankNet, wniosek ma status „Dostarczony”, ale na wskazany we wniosku adres e-mail nie zostało wysłane UPO, skontaktuj się ze wskazanym we wniosku Organem prowadzącym w gminie.

    Organ prowadzący w gminie, np. MOPS: po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, tj. po przyznaniu świadczenia wychowawczego w drodze decyzji administracyjnej, będzie co miesiąc wypłacać świadczenie wychowawcze w ramach Programu Rodzina 500+

    • Jeżeli na wskazany we wniosku adres e-mail zostało wysłane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) i chcesz sprawdzić dalszy status swojego wniosku, skontaktuj się bezpośrednio z wybranym Organem gminy prowadzącym postępowanie w sprawie świadczenia wychowawczego.
    • Po przekazaniu wypełnionego Wniosku Rodzina 500+ do Organu prowadzącego w gminie, ewentualne dodatkowe działania związane z obsługą wniosku będą załatwiane przez ten Organ w sposób tradycyjny, czyli w formie pisemnej.
    Reklamacje

    Zgłaszanie reklamacji: reklamacje dotyczące Wniosku Rodzina 500+, w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:

    • w Banku Spółdzielczym w Ząbkowicach Śląskich– jeżeli dotyczą dostępu i funkcjonowania systemu bankowości elektronicznej eBankNet, etapu rejestracji wniosku w systemie eBankNet oraz jego wysłania;
    • do Organu prowadzącego w gminie – jeżeli dotyczą obsługi złożonego wniosku po jego wysłaniu do Organu prowadzącego w gminie oraz wypłaty świadczenia wychowawczego.

    Rozpatrywanie reklamacji przez Bank: Bank przyjmuje i rozpatruje reklamacje zgodnie z przyjętymi w Banku zasadami.

    Bezpieczeństwo

    Składając Wniosek Rodzina 500+, przestrzegaj zasad bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej. Ważne informacje:

    • Wniosek Rodzina 500+ dostępny jest bezpłatnie po zalogowaniu do systemie eBankNet.
    • Nie trzeba instalować na komputerze żadnych aplikacji ani oprogramowania, aby wypełnić wniosek Rodzina 500+.
    • Po zalogowaniu do systemu eBankNet, w celu załadowania załączników nie będzie wymagane podanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego. System poprosi o podanie kodu autoryzacyjnego jedynie wtedy, gdy wskażesz, aby świadczenia na dzieci były przekazywane na rachunek inny niż na konto Banku BPS. Prośba o podanie kodu zostanie wyświetlona na początku składania wniosku.
    • Jako potwierdzenie wysłania wniosku Rodzina 500+ otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) z adresu e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.UPO będzie przesyłane po wpłynięciu wniosku do systemu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej o nazwie Emp@tia.

    Bank będzie Cię informował o możliwości złożenia wniosku Rodzina 500+ za pośrednictwem systemu eBankNet w formie wiadomości wysłanej w systemie. Jeśli otrzymasz podejrzaną korespondencję lub mailing w sprawie udostępnienia wniosku Rodzina 500+ od innego nadawcy lub ktoś poprosi Cię o podanie danych do logowania i haseł jednorazowych w tej sprawie, zgłoś to niezwłocznie za pośrednictwem Infolinii Banku.

    Przypominamy, że w związku z wnioskiem Rodzina 500+ bank nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową lub SMS-ową. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linków, kierujących na strony internetowe banków.

    Centrala w Ząbkowicach Śląskich

    Rynek 10
    57-200 Ząbkowice Śląskie

    tel. sekretariat (74) 8-164-444
    fax (74) 8-164-444
    tel. obsługa informatyczna i bankowości elektronicznej 530-886-665 / (74) 8-164-448
    tel. kredyty (74) 8-164-452 / (74) 8-164-453
    tel. księgowość (74) 8-164-449 / (74) 8-164-445
    tel. obsługa firm i instytucji (74) 8-164-437
    tel. obsługa klienta indywidualnego (74) 8-164 434 / (74) 8-164-439
    tel. windykacja (74) 8-164-463

    e-mail:
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Godziny otwarcia:
    poniedziałek 9.15 – 17.00
    wtorek - piątek 8.15 – 16.00
    soboty nieczynny

    Oddział w Ząbkowicach Śląskich

    ul. Jasna 2A
    57-200 Ząbkowice Śląskie

    tel./fax (74) 8-152-309

    Godziny otwarcia:
    poniedziałek 9.15 – 17.00
    wtorek - piątek 8.15 – 16.00
    soboty nieczynny

    Oddział w Bardo

    Rynek 4
    57-256 Bardo

    tel. (74) 8-171-901
    fax (74) 8-171-902

    Godziny otwarcia:
    poniedziałek 9.15 – 17.00
    wtorek - piątek 8.15 – 16.00
    soboty nieczynny

    Oddział w Budzowie z siedzibą w Stoszowicach

    Stoszowice 92
    57-213 Stoszowice

    tel./fax (74) 8-181-008

    Godziny otwarcia:
    poniedziałek 9.15 – 17.00
    wtorek - piątek 8.15 – 16.00
    soboty nieczynny

    Oddział w Ciepłowodach

    pl. A. Mickiewicza 4
    57-211 Ciepłowody


    tel. (74) 8-103-507
    fax (74) 8-103-667

    Godziny otwarcia:
    poniedziałek 9.15 – 17.00
    wtorek - piątek 8.15 – 16.00
    soboty nieczynny

    Oddział w Kamieńcu Ząbkowickim

    ul. Ząbkowicka 13
    57-230 Kamieniec Ząbkowicki

    tel. (74) 8-173-373
    fax (74) 8-174-773

    Godziny otwarcia:
    poniedziałek 9.15 – 17.00
    wtorek - piątek 8.15 – 16.00
    soboty nieczynny

    Oddział w Niemczy

    Rynek 10
    58-230 Niemcza

    tel. (74) 8-376-156
    fax (74) 8-376-979

    Godziny otwarcia:
    poniedziałek 9.15 – 17.00
    wtorek - piątek 8.15 – 16.00
    soboty nieczynny

    Oddział w Ziębicach

    Rynek 10
    57-220 Ziębice

    tel. (74) 8-191-043
    fax (74) 8-192-792

    Godziny otwarcia:
    poniedziałek 9.15 – 17.00
    wtorek - piątek 8.15 – 16.00
    soboty nieczynny

    Oddział w Złotym Stoku

    Wojska Polskiego 14/1
    57-250 Złoty Stok

    tel. (74) 8-175-283
    fax (74) 8-176-054

    Godziny otwarcia:
    poniedziałek 9.15 – 17.00
    wtorek - piątek 8.15 – 16.00
    soboty nieczynny

    Punkt Obsługi Klienta w Ząbkowicach Śląskich

    Osiedle XX-lecia 16
    57-200 Ząbkowice Śląskie

    tel./fax (74) 8 156 087

    Godziny otwarcia:
    poniedziałek 9.15 – 17.00
    wtorek - piątek 8.15 – 16.00
    soboty nieczynny

    Punkt Kasowy Starostwo powiatowe

    ul. B. Prusa 5
    57-200 Ząbkowice Śląskie

    tel. (74) 8 162 835

    Godziny otwarcia:
    dni robocze 7.30 - 15.20
    soboty nieczynny

    Punkt Kasowy UMIG

    ul. 1-go Maja 15
    57-200 Ząbkowice Śląskie

    tel./fax (74) 8 301 451

    Godziny otwarcia:
    poniedziałek 7.30 - 17.00
    wtorek - piątek 7.30 - 15.00
    soboty nieczynny

    Punkt Kasowy w Ziębicach

    ul. Przemysłowa 10
    57-220 Ziębice

    Godziny otwarcia:
    poniedziałek 7.30 - 15.30
    wtorek 7.30 - 16.00
    środa - czwartek 7.30 - 15.30
    piątek 7.30 - 14.30
    soboty nieczynny