-
Bankowość Internetowa dla Firm
Usługa Bankowość Internetowa dla Firm pozwala na dokonywanie szeregu operacji bankowych za pośrednictwem Internetu. Wybierając eCorpoNet uzyskujesz swobodny dostęp do rachunku, stały kontakt z bankiem, bezpieczeństwo przeprowadzonych operacji. Bankowość Internetowa dla Firm dedykowana jest szczególnie dla osób prowadzących działalność gospodarczą, jednostek budżetowych, stowarzyszeń, wspólnot i innych organizacji w których akceptację przelewów obciążających rachunek dokonuje co najmniej jedna osoba.
Dlaczego warto?
Dodatkowymi atutami usługi są niskie opłaty za przelewy i niezależność podczas zarządzania swoim rachunkiem bankowym.
Przydatne informacje
Jakie warunki musisz spełnić aby posiadać usługę Bankowość Internetowa dla Firm?
Wystarczy być posiadaczem rachunku bankowego w Banku Spółdzielczym w Ząbkowicach Śl. lub w którymkolwiek Oddziale Banku i posiadać dostęp do sieci internetowej z przeglądarką www oraz podpisać niezbędne dokumenty w placówce Banku.
Aby zarządzać rachunkiem bankowym za pośrednictwem usługi Bankowość Internetowa dla Firm, należy wejść na stronę http://moj.bs-zabkowicesl.pl.
Następnie musisz zalogować się do systemu, wpisując nazwę użytkownika oraz hasło i w ten sposób masz pełny wgląd do rachunku.
Pierwsze logowanie do systemu:
W polu identyfikator i hasło należy podać dane otrzymane z Banku. Identyfikator jest unikalnym loginem klienta. Po wpisaniu danych podczas pierwszego logowania system wyświetli komunikat wprowadź nowe hasło należy podać swoje własne hasło, które od tej pory będzie wymagane podczas kolejnych logowań do systemu. Hasło musi liczyć od 8 do 20 znaków, zawierać co najmniej jedną wielką literę, jedną małą literę, jedną cyfrę oraz jeden znak specjalny.
Chcąc wykonywać przelewy, należy dokonać ich autoryzacji za pomocą:
- haseł sms generowanych na telefon komórkowy właściciela loginu
- lub za pomocą certyfikatu kwalifikowanego
Podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z systemu Bankowości Internetowej dla Firm:
- Sprawdź czy używasz szyfrowanego połączenia:
* Czy adres rozpoczyna się od "https://"
* Czy w oknie przeglądarki widoczna jest ikona kłódki oznaczająca połączenie szyfrowane - Zweryfikuj certyfikat strony zanim podasz hasło (np. klikając na kłódce)
* Czy certyfikat został wystawiony dla właściwej domeny
* Czy certyfikat jest ważny - Nie podawaj haseł na stronie bez certyfikatu
- Chroń swoje hasła dostępu
- Hasła dostępu należy okresowo zmieniać
- W momencie wprowadzania poufnych danych zachowaj szczególną ostrożność
- Nie udostępniaj nikomu haseł jednorazowych, wpisuj je wyłącznie w celu autoryzacji transakcji
- Hasło do systemu najlepiej zapamiętać
- Dane dotyczące konta nie powinny być przechowywane w jawnej postaci w miejscu, z którego mogą zostać w prosty sposób skradzione bądź ujawnione osobom trzecim
- Nie odpowiadaj na e-maile zachęcające do ujawnienia danych i haseł
- Nie należy przesyłać danych wykorzystywanych do obsługi kont bankowych poprzez e-mail, gdyż nadawca takich wiadomości, podszywając się zwykle pod zaufaną osobę lub firmę ma na celu wyłudzenie poufnych danych
- Nie należy klikać na podejrzane odnośniki podawane w e-mailu
- Nie należy uruchamiać programów nieznanego pochodzenia przesyłanych pocztą elektroniczną
- Należy korzystać z nowoczesnych narzędzi ostrzegających przed wejściem na strony stworzone w celu wyłudzenia poufnych danych, w najnowszych wersjach popularnych przeglądarek dostępne są filtry antyphishingowe
- Z usług bankowości elektronicznej należy korzystać wyłącznie przy użyciu znanego sobie sprzętu, gdyż wysokim zagrożeniem jest możliwość instalacji 'złośliwego' oprogramowania przez osoby uprzednio korzystające z danego stanowiska
- Chroń urządzenie z którego logujesz się do bankowości internetowej (np. aktualnym oprogramowaniem antywirusowym z aktualną bazą wirusów)
- Nie należy otwierać ani uruchamiać plików oraz programów nieznanego pochodzenia
- Ze szczególną ostrożnością należy traktować programy pobierane z Internetu
- Należy zwracać uwagę na symptomy zainfekowania komputera, takie jak: spowolnienie działania systemu, spowolnienie transferu, zmiany w działaniu przeglądarki internetowej, problemy z działaniem niektórych programów
- Po wykryciu i usunięciu wirusa czy konia trojańskiego należy zmienić hasła dostępu
- Korzystaj z podpisu elektronicznego gdy jest on wymagany do autoryzacji, nie zostawiaj go na stale podłączonego do komputera
- Podczas logowania należy zwracać uwagę na datę ostatniego logowania do systemu
- Po zakończeniu pracy wyloguj się z systemu
System wymaga podania hasła jednorazowego jedynie w przypadku gdy Klient autoryzuje transakcje. System nigdy nie prosi o podanie hasła jednorazowego bezpośrednio po zalogowaniu, podczas sprawdzania stanu konta czy w trakcie przeglądania historii operacji.
Jak Bank zapewnia bezpieczeństwo systemu?
Transmisja danych odbywa się poprzez bezpieczne połączenie za pomocą protokołu SSL (128-bit) najsilniej szyfrowanego z obecnie dostępnych protokołów. Ponadto każdy klient posiada unikatowy login i hasło, bez którego nie zaloguje się do systemu. Każde działanie użytkownika jest rejestrowane w systemie. Ponadto polityka bezpieczeństwa opiera się na unikalnych hasłach jednorazowych wykorzystywanych do autoryzacji transakcji i tworzenia definicji przelewów. W ramach zabezpieczeń każdorazowa trzykrotna błędna próba podania hasła do systemu bądź autoryzacji skutkuję zablokowaniem dostępu do logowania bądź autoryzacji zleceń. Taka procedura jest wynikiem dbałości o bezpieczeństwo systemu eCorpoNet.
- Wniosek o udostępnienie kanału bankowości elektronicznej (10 rachunków, 3 osoby)
- Wniosek o udostępnienie kanału bankowości elektronicznej (30 rachunków, 10 osób)
- Dyspozycja zablokowania/usunięcia dostępu w bankowości elektronicznej
- Wniosek o zmianę środka autoryzacji
- Wniosek o zmianę wysokości limitów